keskiviikko 1. toukokuuta 2019

Vappuajot 2019

Tänään käytiin kurvailemassa Jyväskylän VW vappuajot tai pitäisikö sanoa vappu kokoontuminen. Letka-ajelua ei sitten lopulta tullutkaan jostain lupateknisistä syistä johtuen... Paikalla oli kuitenkin ihan hyvä kattaus paikallista VW kalustoa.


Kurvailtiin sitten yksikseen ympäri kaupunkia ja kotia selvittiin just ennen sateen alkua.

Syksyllä uudelleen laakeroitu tekniikka on pelannut ihan kivasti. Jotain 450 kilsaa tosin on vasta ehditty ajelemaan mutta hyvältä vaikuttaa ainakin toistaiseksi. Ei vuotoja, ylimääräisiä ääniä eikä muitakaan ongelmia.

Syksyllä säädin koneen pukissa mutta tienpäälle kun pääsin, niin piti tehdä muutama muutos. Kaasareihin vaihdoin alkuperäisten 132,5 pääsuuttimien tilalle 135 suuttimet, kun persdyno sanoi että ajossa tuntuu pientä empimistä. Suuttimien vaihdon jälkeen kulkupuoli parani huomattavasti. Saattaa olla, että kaipaisi vielä yhtä pykälää isompia suuttimia ollakseen täydellinen nykybensan kanssa. Täytyy jossain vaiheessa käyttää lambdaa putken päässä kiinni, niin saa varmuuden asiaan. Uudelleen puslatut ja rempatut orggis Solexit ovat pelanneet muuten hienosti, ei valittamista.

123tune jakajasta vaihdoin ennakkokäyrän 914 possun käyrään missä maksimi ennakot tulee 3400 kierroksella. Edellisillä kaasareilla ja tekniikoilla olin ajellut 412:sen ennakkokäyrillä missä maksimit tulee jo 2700 kierroksella. Kulkupuoli parani tälläkin ihan havaittavasti. Olisi pitänyt testailla käyriä jo aiemmin. Ei voi enää muistaa miksi ja miten aikoinaan päädyin 412:sen käyriin.

Hydraulinostajat eivät ole muuten naputtaneet kertaakaan! Tai no, kolme kuukautta kun auto seisoi, niin yksi nostaja naputti reilu viitisen minuuttia mutta sen jälkeen ei ole kertaakaan kuulunut naputusta vaikka auto on välillä seissyt useampikin päiviä käyttämättä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti