sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Askiremppaa

Vuosi alkoi uuden sylinteri- ja mäntäsarjan kanssa. Homma pysähtyi heti alkuunsa. Tiivistesarjan mukana tuli vain yhdet 0,25mm shimmit sylinteriputkien alle ja niillä ei dekkikorkeutta saanut säädettyä kohdalleen. Uusi putkisarja oli noin 0,5mm matalampi kuin alkupräinen putki/mäntäsarja. Aikani asiaa pähkäiltyäni ja miljoonan mittauksen jälkeen päädyin tilaamaan yhden 0,75mm setin shimmejä ja nyt odotellaan pari päivää postin saapumista.

Sain vihdoinkin inspiraation vaihdelaatikon tarkempaan tutkimiseen. Teoriassa askin pitäisi olla kunnossa, tosin olen ajanut sillä vain noin 300 metriä aikoinaan ja sillä hetkellä ei askin tarkempi kuuntelu käynyt mielessä, kun bussikuume oli pahimmillaan. Tarkoitus oli keskittyä tällä kertaa vain öljyvuotojen tilkitsemiseen ja puhdistukseen. Kylkien säätörenkaille innovoin oheisen työkalun, millä rinkulat lähtivät ilman kiroilua irti.

Kokonaan lootaa en saanut purettua, kun pinionin mutterille ei sopivaa työkalua tähän hätään löytynyt. Mutta perusteellisen pesun ja voitelun jäljiltä aski vaikuttaisi toimivan ihan OK joten ainakin testiajoille tällä päästään. Keskimmäisen tiivistepinnan kanssa piti hieman kikkailla, kun pinionin päätä en purkanut. Pultit auki ja sen verran sain rakoa aikaiseksi, että injektioneulan kanssa pääsin vetämään väliin tiivisteliiman. Ei ehkä se oikeaoppisin metodi, mutta näillä mennään ;) Yksi alanurkan pultti oli murjottu mutta sain sen kikkailtua irti. Askin puoleiset kierteet olivat hajalla, ne onnistuin korjaamaan ja uuden pultin kanssa sain momentitkin kohdalleen. Nyt ei pitäisi tuosta välistä valua öljyä ulos.

Kylkiin vaihdoin uudet stefat ja O-renkaat ja niputin perän takaisin kasaan. Vielä jäi huutamaan nokkapalan pikkustefaa, kytkinakselin lukkorengasta ja suojakuppeja tuonne kylkiin.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti