perjantai 10. lokakuuta 2014

Kannet puhtaaksi

Kuluneella viikolla sain taas muutamia osia putsailtua ja jopa asennettua paikoilleen. Miljoonalaatikossa pyörinyt rupinen tuhkis puhdistui sen verran, että sen kehtasi asentaa paikoilleen. Yksi muovinenkin olisi ollut mutta tykkäsin tästä vaihdekaaviolla varustetusta metallisesta. Pitäähän rouvalle olla kartta, jotta osaa keppiä hämmentää ;)

Kannet riisuin ja tutkin tarkemmin. Venttiilinohjurit ja venat menevät vaihtoon. Toisessa kannessa oli kaksi katkennutta pakosarjan pinnapulttia aika piukassa, yksi ilta vierähti niitä irti nitkutellessa. Kummastakin kannesta nappasin vanhat pakosarjan pinnapultit pois ja vaihdan ne uusiin. Tässä vaiheessa huomattavasti helpompaa kuin sitten joskus tulevaisuudessa auton alla.

Putsailin riisutut kannet tämän jälkeen perusteellisesti. Seuraavaksi katsotaan minkälaisen tarjouksen koneistamo tekee vai vaihdanko ohjurit itse.

Koneen öljyvuotoja oli edelliset omistajat tukkineet silikoonilla ja nyt lopulta pääsin jyvälle mistä se paksu öljykerros toisella puolella lohkoa oli peräisin. Putsailin tönäreiden suojaputkia sillä ajatuksella, että jos näistä saisi vielä kalua. No, sieltä viimeisestä yksilöstä löytyi sitten ihan rehellinen reikä. Pari muutakin oli sen verran syöpymiä ja lommoja täynnä, että vaihdan kaikki uusiin.

Vaihteenvaihtajantangon otin vihdoista viimein työn alle. Riisuin tangosta vanhat puslat, puhalsin puhtaaksi ja sipaisin pintaan mustan maalin.

Tuohon sitten ripustellaan uudet hilut ja kumit kaveriksi jahka maalit ovat kuivuneet.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti