torstai 4. heinäkuuta 2013

Takaisin projektin pariin

Juhannus hieman häiritsi harrastamista mutta alkuviikosta pääsin taas pallukan kimppuun. Nysväsin kuskinpuolen pyöränkaarta paikoilleen kolmena päivänä. Pikkuisen joka päivä ja aina välillä tuumaillen ja tuijotellen. Lopulta pääsin kohtuu hyvään lopputulokseen. Onneksi en ollut vielä purkanut apukuskin puolta. Sieltä saaduista mitoista oli matkan varrella korvaamaton apu!

Vieläkään tuo ei ole paikoillaan muuten kuin parista kohtaa hepattuna. Tarkoitus on viritellä apukuskin puoli seuraavaksi ja tavoitteena olisi saada kumpainenkin puoli suurinpiirtein samoihin muotoihin. Hieman vielä arveluttaa nuo oven ja kaaren välit mutta eiköhän se tuohon asetu. Nämä pyöränkaaret tulivat JK:lta ja vaikka käsittääkseni ovat parasta mitä rahalla saa, niin kyllä näissäkin hieman säätämistä on.

Liukuoven alareunan sovittelin paikoilleen. Saa nyt nähdä menikö oikein mutta tarkoitus olisi sitten tuohon päälle sovitella vielä kynnys liukuoven kouruineen. Teoriassa ja pienen testailun perusteella homman pitäisi toimia.

Oviaukkoa kun mittailin niin epäilys pienestä mittavirheestä tunkinkorvakkeissa alkoi vahvasti häiritä. Vasenta puolta kun kasasin, niin ihmettelin hetken verran, että sisempi helma tuli kauttaaltaan vajaan 10 milliä korkeammalle kuin pitäisi. Mutta en antanut tuon vaivata mieltä enempää koska kaikki muut palikat pintapeltejä myöten asettuivat nätisti paikoilleen. Liukuoven puolella näyttäisi nyt tosiaan siltä, että vajaa 10mm ollaan liian ylhäällä. Väittäisin "valuviaksi" tunkinkorvakkeissa mutta katsotaan nyt kuinka loput pellit asettuvat paikoilleen. Liukuoveakin käytin paikoillaan ja totesin, että säätövarojen pitäisi riittää edelleen ja oven alareunan joudun jokatapauksessa askartelemaan uusiksi.

Oikea etukaari sai lähteä ja paikkasin jo lokarin takaosankin. B-pilarissa on vielä vähän askarreltavaa.

Oikeanpuolen kaari vaatinee vähän enemmän sovittelua ja vääntelyä kuin kuskinpuoli. Onneksi satuin vahingossa aloittamaan tuolta paremmalta puolen, muuten olisi voinut usko loppua. Kuskinpuolen tehneenä kun ollaan taas hieman viisaampia ;)

Tänään annoin hiekkakylvyn lattian alle jääville palkeille, hitsaussaumoille ja vaijerien putkille. Loputkin ruosteet ja massanjämät saivat kyytiä. Yhden palkin päästä löytyi vielä puhalluksen jälkeen pitsiä joten pyöräytin siihen yhden paikan.

Puhalluksen jälkeen ruiskin pintaan happomaalit. Nyt olisi lattian alle jäävät rakenteet korjattu niin hyvin kuin ne nyt osasin vain tehdä. Meinasin ruiskaista tuohon vielä 2K epoksin päälle ennen kuin sinetöin rakenteet piiloon lattiapelleillä. Loput alustan maalailut onnistuvatkin sitten alakautta kun koppa on kyljellään.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti